Fernando Velázquez, [Montevideo, Uruguay, 1970, lives and works in Sao Paulo] research in the field of art and technology exploring the sensorial and cognitive capabilities of human body in relation with the increasing mediation of perception expanded by digital devices. He is also interested in the crossing of different fields of knowledge as art, technology, philosophy, neuroscience, among others, as a way to create hybrid process. His work includes videos, interactive installations and objects, audiovisual performances and algorithms images. He has a Master in Fashion, Art and Culture (SENAC_SP), and is pos graduated in Video and on/off line technologies (MECAD- BCN). He has participated in exhibitions in Brazil and abroad, highlighting The Matter of Photography in the Americas (Cantor Arts Center, Stanford University), Emoção Art.ficial Art and Technology Biennial (Instituto Itaú Cultural, Brazil, 2012), Cyberfest (Russia, 2012), Mapping Festival (Switzerland, 2011), WRO Biennale (Poland, 2011), Mercosul Biennale (Brazil, 2009), Live Cinema (Brasil, 2012, 2009) and the Pocket Film Festival at Centre Pompidou (France, 2007). He be honored with the Sergio Motta Art and Technology Award (Brazil, 2009), Locative Media Arte.Mov (Brazil, 2008), Vida Artificial (Spain, 2008) and 2008 Cultures (Spain, 2008) among others. He taught at PUC, FAAP, and SENAC universities in Sao Paulo and had give lectures in public and private institutions as in independent spaces as Stony Brook University (New York), Naustruch (Sabadell, Spain) and Visiones Sonoras (Morelia, México). He has organized many projects and exhibitions and since 2015 is the curator and artistic director of Red Bull Station in Sao Paulo, Brazil.



Fernando Velázquez [Montevideo, Uruguay, 1970, vive e trabalha em Sao Paulo] é artista viusal. Suas obras incluem vídeos, instalações e objetos interativos, performances audiovisuais e imagens geradas com recursos algorítmicos. Na sua pesquisa explora a relação entre Natureza e Cultura colocando em diálogo dois tópicos principais, as capacidades perceptivas do corpo humano e a mediação da realidade por dispositivos técnicos. Se interessa pelo cruzamento da arte com outras áreas do conhecimento como a ciência, a filosofia e a antropologia visual de forma a construir processos e metodologias híbridas. Mestre em Moda, Arte e Cultura pelo Senac-SP, pós graduado em Video e Tecnologias On e Off-line pelo Mecad de Barcelona, participa de exposições no Brasil e no exterior com destaque para a The Matter of Photography in the Americas (Cantor Arts Center, Universidade de Stanford, USA, 2018), Emoção Art.ficial Bienal de Arte e Tecnologia (Itaú Cultural, Brasil, 2012), Bienal do Mercosul (Brasil, 2009), Mapping Festival (Suiça, 2011), WRO Biennale (Polônia 2011) e o Pocket Film Festival(Centre Pompidou, Paris, 2007). Recebeu, dentre outros, o Premio Sergio Motta de Arte e Tecnologia (Brasil, 2009), Mídias Locativas Arte.Mov (Brasil, 2008) e o Vida Artificial (Espanha, 2008). Foi professor convidado na PUC-SP, FAAP-SP e Senac-SP e ministra palestras e workshops em instituições públicas, privadas e do terceiro setor como por exemplo, Stony Brook University (Nova Iorque), Cyberfest (São Petesburgo, Rússia), Naustruch (Sabadell, Espanha), Visiones Sonoras (Morelia, México). Tem organizado projetos e exposições como Motomix 2007, Papermind Brasil, Projeto !wr?, Adrenalina e Periscopio e desde 2015 é o curador e diretor artístico do Red Bull Station em Sao Paulo. Vive e trabalha em São Paulo.